ورود / ثبت نام
پروفایل سوابق سفارش خروج
خرید اینستاگرامی خرید واتساپی

دسته بندی کالاها

ورود/ثبت نام
شماره موبایل خود را وارد کنید
کد یکبار رمز خود را وارد کنید

قبلا ثبت نام کرده اید، یا رمز عبور خود را وارد، یا گزینه های زیر را انتخاب نمایید.




کد یکبار رمز خود را وارد کنید

شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
لطفا کد یکبار رمز ارسال شده به ایمیل یا موبایل خود را وارد کنید
شما قبلا وارد شده اید، نیازی به ورود مجدد نمی باشد، با انتخاب کالا و فشردن دکمه تکمیل سفارش، پروسه خرید را ادامه دهید.
0 تومان
پیگیری سفارش


خاطرات فروش اشتباهی من! - چگونه با مشتری برخورد کنیم؟ - اصول مشتری مداری!

چگونه مشتری مدار باشیم؟

در هوای عالی باران زده ماهشهر بودیم، به شدت زیبا و بهاری البته در دل زمستان، اواخر اسفند ماه نزدیک بهار و تعطیلات نورزی، زمانی که بازار خرید کادوهای مردانه و زنانه رونق بسیار دارد.

مشتری مداری


در همین حوالی و هوای ملس زمستانه بهاری بودیم که یکی پیام داد و خواست از ما خرید کند، نمی دانم از کجا با سایت ما آشنا شده بوده اما به هر حال شده بود دیگر یا از طریق سرچ در گوگل یا از طریق تبلیغات عیدانه ایی که در سایت های مختلف گذاشته بودیم.

شاید هم به خاطر قیمت ارزانی بود که روی بدلیجات و زیورالات خود تنظیم کرده بودیم، دوران رونق بازار بود اما ما با حداقل سود می خواستیم بر طبل مشتری مداری هر چه بیشتر به دمیم.

دستبندهای بزرگ حجیم زنانه بدل طلایی رنگ ثابت

نازنین مشتری مشهدی ما قصد خرید یک دستبند رولکس لوکس و لاکچری 380 تومنی با روکش طلا، و یک عدد انگشتر از همین برند با قیمت 180 تومن رو داشتند.

درصد سود خالص هر کالا

به طور کلی حداکثر 20 درصد سود خالص به هر قطعه جواهرات و بدلیجات که خرید می شود اعمال می شود، و معمولا در تخفیفات نوروزی 10 درصد از این سود رو به عنوان تخفیف در نظر می گیریم و سود هر قطعه زیورآلات رو به حداکثر 10 درصد کاهش می دهیم.

از آنجایی که سود حاشیه محصولات بسیار پایین می باشد با کوچوکترین اشتباهی، وارد ضرر می شویم و مجبور هستیم به خاطر مشتری مداری تحمل کنیم.

فروش ست دستبند و انگشتر رولکس

خلاصه اینکه مشتری ما می خواست در مجموع 560 هزار تومان خرید کند، از این مبلغ حداکثر 56 هزار تومان آن قرار بود سود باشد، که 18 هزار تومان آن مربوط به انگشتر 180 هزارتومانی، و 38 هزار تومان آن مربوط به دستبند رولکس 380 هزارتومانی بود.

هزینه ارسال رایگان بوده و حدودا 15 هزار تومان می شد، هزینه پاکت ارسالی نیز حدودا 2800 تومان بود و مشتری نیز درخواست کرده بود یک جعبه کادویی خوب بزارید برام، هزینه جعبه هم حدودا 8 هزارتومان می شد.

در مجموع حدودا 26 هزار تومان (دقیقا 25.800 تومان) هزینه های آن ها می شد که مجبور بودیم به پردازیم و این از 56 هزارتومان کسر می شد که در نتیجه آن، کل سود این فروش میشد 30 هزار تومان خالص خالص.

ست دستبند و انگشتر مردانه اسپرت

البته در شرایط عادی که تخفیف عیدانه نداشتیم این سود کمی بیشتر بود و می شود گفت حدودا 50 هزار تومان سود خالص هر فروش 500 تا 600 هزارتومانی می شد، که به دلیل تخفیفات اعمالی به جهت عید نوروز 1401 حاشیه سود خالص برای چنین کالایی به حدودا 30 هزار تومان رسیده بود.

بسته ارسال شد به دست مشتری رسید و اینکه راضی بودند یا نبودند خیلی مشخص نبود، و منتظر بازخورد بودیم.

تا اینکه مشتری تماس گرفتند و اعلام کردند یک خط کوچک روی رکاب انگشتر در کنار تاج آن وجود دارد، و شکل ظاهری خوبی ندارد.

انگشتر معیوب

این موضوع بررسی شد و مشخص شد خطی حدودا 2 میلیمتر در کنار تاج انگشتر وجود دارد و این خط هر چند کوچک می توانسته موجبات رنجش مشتری نازنین ما را فراهم کرده باشد.

البته این خط به صورت فابریکی بوده و خیلی در دید و نبود ولی چون مشتری کمی احساس ناراحتی می کرد نمی خواستیم دلخوری پیش بیاید.

با آغوش باز همدردی خود را اعلام کردیم و گفتیم اگر لازم هست پس بفرستید ما قبول میکنیم.

قرار شد پس بفرستند و ما نیز اگر داشتیم نمونه مشابه را ارسال کنیم، ولی از آنجایی که موجودی انبار نبود، بایستی ریفاند می کردیم و هزینه ارسالی بازگشت انگشتر به علاوه 180 هزار تومان مبلغ پرداختی مشتری را نیز پس می دادیم.

تک پوش زنانه بدل

اما با اینکه می دانستیم دلیل اصلی پس فرستادن چیزی دیگر است و مشتری خوب ما کمی شیطنت می کند و ما هم اگرچه اصل ماجرا را می دانستیم ولی نمی خواستیم بیان کنیم و خود را به خواب خوش اعتماد زدیم.

چرا انگشتان دست راست بزرگتر از دست چپ هستند؟

اما داستان پس فرستادن این بود که مشتری سایز انگشتر انگشت حلقه دست چپ را ارائه کردند و ما بر اساس آن سایزگیری را انجام دادیم و ارسال کردیم ولی می خواستند انگشتر را در دست راست بپوشند.

به صورت طبیعی سایزهای انگشتر انگشتان دست راست کمی بزرگتر از سایز همان انگشتان در دست چپ می باشند، یعنی مشابه با مشابه کمی بزرگتر است.

النگو بدلیجات بچگانه

این موضوع زمانی تبدیل به معزل می شود که فرد شغل فیزیکی داشته باشد، برای مثال کارهای مکانیکی و ساختمانی داشته باشد.

در این صورت برای مثال سایز انگشت حلقه دست راست تا نیم شماره می تواند از سایز همان انگشت در دست چپ بزرگتر گردد.

این مورد به دلیل کار کردن بیشتر با دست راست و ورزیدگی بیشتر آن می باشد.

شیطنت مشتری

حال مشتری سایز انگشت دست چپ را داده بود و می خواست در دست راست بپوشد و این امکان نداشت، چون انگشتر با کمی زور وارد انگشت مورد نظر می شد.

خوب از آنجایی که یک خط هم روی رکاب انگشتر بود، دلیل مرجوعی شدن را آن خط اعلام کرده بود و ما نیز از خواب خوش اعتماد بیدار نشدیم و هزینه ارسال را تقبل کردیم و قرار شد برگشت داده شود.

خوب انگشتر برگشت داده شد، 18 هزار تومان از مبلغ فروش آن قرار بود سود باشد که این مبلغ از 30 هزار تومان سود خالص این فروش کم می شد.

بنابراین حداکثر سود این فروش به 12 هزارتومان کاهش یافت، و از آنجایی که هزینه بازگشت نیز بر عهده ما بود، حدود 16 هزارتومان نیز پرداخت اضافی داشتیم بابت ارسال و مرجوع کالا از مشهد به بندر دریایی ماهشهر.

دستبند زنانه بدل

مشتری مداری تاوان دارد؟

به طور کلی 18+16 هزارتومان می شود که وقتی با سود خالصی که قرار بود بکنیم، (یعنی 30 هزارتومان) مقایسه می کردیم، متوجه می شدیم که از این معامله حدودا 4 هزارتومان نیز ضرر کردیم.

و این تاوان مشتری مداری بود که بایستی پرداخت می گردید.

در بخش قوانین سایت باستان گوهر نوشته بودیم تا جایی که امکان داشته باشد حق با مشتری خواهد بود و نمی خواستیم از این قانون عدول کنیم.

حال به طور خلاصه اگر بخواهیم به این سوال که چگونه می توانیم یک مشتری را راضی کنیم بپردازیم باید گفت کمی باید از خود گذشت تا به توان خواسته های مشتریان عزیز را پاسخی در خور داد.

البته از بین هر 10 تا فروش حدودا یک مورد اینجوری پیش می آید و نیاز به ضرر کردن می شود تا میهمانان عزیز سایت نقره و بدلیجات باستان گوهر راضی شوند.

ما در راستای عمل به خط و مشیی که برای خود و اهداف فروشگاه اینترنتی خود ترسیم کرده ایم، گاهی عامدانه چشمان خود را بر واقعیات و شیطنت‌هایی که مشتریان می کنند می بندیم تا به توان وفادارسازی مشتریان را به بهترین وجه ممکن انجام دهیم.

شایان ذکر است، در حین این ماجرا که ما و مشتری در حال چک و چانه زدن و اعتمادسازی بودیم، گوشی مشتری افتاد داخل جوی آب فاضلاب و سوخت🤗🤗🤗. حال دیگر قضاوت با شما 🙋😊.

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test

test
test